A Pécsi Tudományegyetem Doktorandusz Önkormányzata (PTE DOK) 2024. évi doktori iskolai küldöttválasztása
2024. augusztus 30. napján, a Pécsi Tudományegyetem Doktorandusz Önkormányzatának (a továbbiakban: PTE DOK) Választási Szabályzatának 1. § (3) értelmében a következők szerint került kiírásra a PTE DOK 2024. évi küldöttválasztása, amelynek lebonyolításában szeretném a segítségét kérni.
Kérem tisztelettel, hogy a küldöttválasztással összefüggően az alábbi technikai információknak megfelelően szíveskedjen eljárni.
1. A PTE DOK megalakítása a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvényből (a továbbiakban: Nftv.) adódó kötelezettség. Az Nftv. 63. § (1) bekezdése értelmében a doktori képzésben részt vevők intézményi képviseletét a felsőoktatási intézmény részeként működő doktorandusz önkormányzatnak kell ellátnia. A lebonyolítási szabályok is a törvénynek megfelelően kerültek összeállításra. Kérem, hogy azokat – a törvényesség biztosítása érdekében – tartsa be.
2. Ezúton felhívom szíves figyelmét arra, hogy a küldöttválasztás elektronikus úton kerül lebonyolításra. Ezzel összhangban csatoljuk Választási Szabályzatunkat, a Választási Útmutatót, valamint a jelentkezéshez szükséges jelentkezési lapot és ajánlásgyűjtő ívet. A szükséges dokumentumokat legyen kedves továbbítani minden aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező doktorandusznak, illetve doktorjelöltnek. Jelen tájékoztató dokumentumot nem szükséges megküldeni a doktoranduszok részére.
3. A választás tervezett eljárásmenete a Pécsi Tudományegyetem valamennyi doktori iskolája tekintetében:
Jelöltállítási időszak: 2024. szeptember 7-15.
Kampányidőszak: 2024. szeptember 25-27.
Szavazás: 2024. szeptember 30. – október 8.
4. Ezúton tájékoztatom, hogy a választáson az a doktorandusz (illetve doktorjelölt) válik jelöltté, aki – a Választási Bizottság által meghatározott formában – az adott doktori iskolában választásra jogosult személyek 3%-ának, de legalább három személynek az ajánlásával rendelkezik. Az ajánlások gyűjtését a küldöttválasztáson indulni kívánó személy végzi, Önnek az ajánlások fogadásával kapcsolatban nincsen feladata. Az induló az ajánlásokat köteles az ajánlásgyűjtő íven hiánytalanul – ideértve mind a papír alapú, mind az elektronikus ajánlások tényét – feltüntetni, kérjük, hogy erre Ön is figyelmeztesse az érdeklődőket. Felhívom figyelmét a Választási Szabályzat 3. § (4) bekezdésére, miszerint az ajánlásgyűjtő ívet a doktori iskola adminisztrációját végző személy a doktori iskola pecsétjével látja el, a doktori iskola hozzájárulását kifejezve ezzel a küldöttválasztáson való induláshoz. Ezzel összhangban kérem, hogy miután az induló az ajánlásait az ajánlásgyűjtő íven feltüntette, helyezze el azon a doktori iskola pecsétjét, ennek hiányában a pályázat érvénytelen.
5. Amennyiben a jelöltállítási időszak lezártát követően nincs jelölt, a Választási Bizottság új jelöltállítási eljárást írhat ki.
6. A jelöltállítás és a szavazás elektronikus úton történik. A pályázóknak a teljes pályázati anyagukat elektronikus úton kell benyújtani a jelöltállítási időszak utolsó napjáig a kuldottvalasztas.dok@pte.hu email címre. A dokumentumokat .zip kiterjesztésű tömörített fájlban kérjük csatolni. A pályázat kötelező mellékleteit hiánytalanul csatolni kell, azok mindegyikének közvetlenül a választáson indulni kívánó személytől kell érkeznie, ennek megfelelően Önnek ezzel teendője nincsen.
7. A jelöltállítás lezárultával tájékoztatni fogjuk annak eredményéről. Ezt követően az elektronikus úton történő lebonyolítással összhangban a szavazás a Neptun rendszeren keresztül fog megvalósulni.
8. A Választási Bizottság összetétele:
dr. Kiss Mátyás, elnök
dr. Martin Márton, tag
Glázer-Kniesz Adrienn, tag
Maráz Henriett, tag
Tislér Ádám, tag
Kérem, hogy amennyiben a lebonyolítás során bármilyen kérdése merülne fel, forduljon bizalommal a Választási Bizottsághoz a kuldottvalasztas.dok@pte.hu e-mail címen.